Ha rossz jegyeid vannak az iskolában, egy magántanár célzottan segíthet a javításukban. Ám a megfelelő tanár kiválasztása sokszor nem egyszerű: online keress vagy ismerős tanárt bízz meg?
Tartalom
Tanárkereső portálok
A magántanár kereső portálok tele vannak oktatói ajánlatokkal. Van azonban néhány probléma ezekkel az oktatókkal. Például nincs bizonyíték a tanár kompetenciájára, és nincs információ a korrepetálás minőségéről.
Szinte minden városban van oktatóintézet, és mindig nagy a látogatottságuk. Sok szülő számára általában ez a fajta korrepetálás jelenti az ideális megoldást, mert az oktatóintézetek több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek.
Ennek ellenére számos ok szól a korrepetálás e formája ellen. A tanórák általában nagyobb osztályokban zajlanak, így a tanár nem tud egyénileg foglalkozni a tanulókkal. És persze személyesen kell megjelenni. A magántanárok általában rugalmasabbak az oktatkás helyét és formáját.
A magántanárok előnyei
- Modern eszközök: Okostelefonok, táblagépek és PC-k – modern médiát használunk az oktatáshoz. A feladatlapok kidolgozása és a feladatok megoldása történhet pl. egy tableten. Lehetőség van arra is, hogy például a füzetedet lefényképezd, feltöltsd és a tanárral együtt végignézd.
- Időmegtakarítás: A videós chaten keresztül történő korrepetálás szükségtelenné teszi az utazást mind az oktató, mind a hallgató számára. A korrepetálás kényelmesen, otthon is lebonyolítható.
- Interakció: Minden diák másképp tanul. A személyre szabott tanításnak köszönhetően a tanár egyénileg tud reagálni a tanuló kérdéseire és problémáira.
- Rugalmasság: Válogathatsz tantárgyak, az oktatók vagy az időpontok között.
Mikor érdemes magántanárhoz fordulni?
A szülőknek nem mindig van idejük a gyerekkel tanulni, átnézni vagy segíteni a házi feladatban. Tapasztalatom szerint ez a leggyakoribb oka a tanárkeresésnek.
Személyes tapasztalatom is van a témában. Kisiskolásként egy ideig a nagyszüleimnél laktam. Ők nem tartották magukat alkalmasnak a tanításra, házi feladat írásában való segédkezésre. Elvégre már nagyon idősek voltak és egy másik korban tanultak. Én pedig inkább játszottam egész nap és nem a házival foglalkoztam.
Ezért már második osztályos koromtól magántanárhoz jártam. Az egyik előnye, hogy mindenképpen tanulással töltöttem napi 1-2 órát. Így hiába játszottam volna és elhanyagoltam volna a tanulást.
A másik dolog, hogy gyorsan kialakult bennem a „jó tanuló” identitás. Mivel minden órára készültem, mindig készen volt a házim, a diáktársaim és a tanárok is tudták, hogy jó tanuló vagyok. Emellett megtanultam tanulni is.
Mindezek a tapasztalatok elkísértek egészen az egyetemig. Még akkor is hasznosak maradtak, amikor már nem jártam magántanárhoz.
Mennyit segíthet egy magántanár?
A saját tapasztalatomból kiindulva egy gyenge tanulóból kiváló tanulót lehet faragni. Természetesen ez sok mindentől függ és nem garantálható.